reklama

Patologický cyklus maturanta

Wow. Nemyslel som si že to pôjde tak ľahko. Keď som sa tak pred týždňom zamýšľal, ako sa asi budem cítiť o týždeň, nemyslel som že až tak normálne ako sa teraz cítim. Len som dúfal že už konečne budem slobodný, bez maturitných "záväzkov", čo sa mi konečne splnilo. Je to skvelý pocit. Ale poďme pekne po poriadku:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Keď sa blížil termín tejto záverečnej a mojej doteraz najdôležitejšej skúšky v živote, stupňoval sa časový stres. Aj keď s odstupom času mám pocit že som to nebral príliš ľahkovážne, ale ani príliš vážne. Od prvého kúska pocitu že na tie maturity by sa aj bolo treba niečo učiť po dnešný deň som prešiel, nebojím sa povedať, nasledujúcimi patologickými fázami: (odpustite prosím čisto náhodnú podobnosť s ekonomickým cyklom štátu, ktorý som si dnes vytiahol)

1. Fáza odhodlania
V tejto fáze som mal neskutočne silný pocit, že už sa musím konečne začať učiť, ale moja lenivosť bola vždy silnejšia. Je len otázkou času kedy sa tato fáza prelomí do fázy rastu vedomostí, vlastne je to polovica úspechu celej maturity. V tejto fáze som si ešte nepripúšťal známku horšiu ako 2.

2. Faza rastu vedomostí
Tato fáza sa vyznačuje tým, že sa už reálne učíte, nie len to sami pre seba predstierate ako vo fáze 1. Pozeráte sa na matirutné témy s úprimnou snahou všetky sa ich poriadne naučiť a zaistiť si tak maximálnu šancu na úspech. A čo je ešte zvláštnejšie, naozaj veríte že sa to dá.

3. Recesia
Už vás prestáva baviť, učiť sa neviemkoľkokrát toľko čo bežne (aj keď neviem či je to dobré porovnanie pretože nula krát hocičo je vždy len nula). Začínate si konečne uvedomovať reálnu situáciu. Všetko sa nemáte šancu naučiť, takže sa treba naučiť aspoň z každého trochu. A keď nie z každého trochu, tak aspoň z niečoho trochu. A keď ani to tak aspoň niečo. Možno to vytiahnete.

4. Ľahostajnosť
Po recesii nevyhnutne príde fáza ľahostajnosti. Už nechcete ani vidieť synchrónne motory, krivky ponuky a dopytu a dokonca ani diagram FeFe3C, čo vám ešte prednedávnom pripadalo ako "celkom prijateľná otázka". Po kontrolnej otázke od spolužiaka s hrôzou zistíte, že začínate postupne zabúdať aj to, čo ste sa už raz naučili. A to je teda sakra zlé zistenie. V tejto fáze u mňa padli akékoľvek nádeje na dobrú známku. Priorita je preliezť a vyhnúť sa tak septembrovej seanse pri zelenom stole a v mojom prípade aj trapasu so zbabranou prihláškou na vysokú.

5. Fáza tesne pred
V tejto faze je už hocijaká snaha prakticky kontraproduktívna. Jediné čo sa dá ešte urobiť je vhodne sa motivovať, zbaviť sa prípadnej trémy (podľa možnosti nie alkoholicky), triedny tulipáni by sa ešte mohli poprípade pokúsiť nahodiť sladký úsmev č. 17. (odporúčam umyť zuby a odpustiť si langoše s cesnakom).Za seba môžem povedať že mne sa osvedčilo v predvečer skúšky si len tak zbežne zopakovať témy.

Tak, teraz už zostáva len hlboký nádych a výdych a otvoriť dvere a ide sa... Veľa šťastia... To niekedy pomáha viac ako ťažko nabiflené vedomosti...

Lukáš Jankovič

Lukáš Jankovič

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

www.vizzy.sk Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu