V mojom prípade som do 26 rokov platil Tatrabanke 0,11 EUR/mesiac. Po novom platiť banke niekoľko EUR mi príde zbytočné. Samozrejme, služby u bezplatných účtov bývajú horšie, ale pre človeka ktorý nepotrebuje chodiť na pobočku a chce výlučne elektronické služby by na trhu mohlo niečo existovať. A zabil ma argument pracovníčky Tatrabanky na pobočke, keď som namietal že sa mi nechce myslieť na x vecí, aby som mal zadarmo účet. Povedala "Aj v živote musíte myslieť na veľa vecí.". Mne sa teda nechce na tieto veci myslieť a chcem účet zadarmo, bez podmienok.
Vo veľkých bankách mám asi tieto možnosti na bezplatný účet:
Zuno banka - treba zaplatiť mesačne aspoň 120 EUR kartou
Slovenská sporiteľna - zostatok aspoň 10 000 EUR
ČSOB - nedá sa vpísať do 1 riadku
Unicredit - obrat aspoň 400 EUR
VÚB - príliš komplikované, doplňte v diskusii
Takže v podstate nepoužiteľné. Ak mi raz nepríde na účet výplata, tak zaplatím. A mať na účte zostatok 10 000 mladému človeku nehrozí. Ostávala teda Fio, pobočka českej Fio banky a mBanka. Pred pár mesiacmi ešte mala Fio poplatky za platbu kartou, ktoré už medzičasom zrušila a tak vtedy môj výber padol na mBank. Fio banka však doteraz má minimálny zostatok na účte. (tu si môžete spočítať poplatky - dnes sa platí už len za 2. a ďalší výber z bankomatu)
mKonto si môžete založiť tak že prídete do mKiosku vo väčších mestách, zriadenie trvá asi 20 minút a neprišlo mi ako zbytočne prebyrokratizované. Úroveň byrokracie bola zhruba na takej úrovni ako som očakával. Budem preto ďalej hodnotiť tento produkt a najmä to, čo sa mi na ňom nepáči a čo by bolo potrebné dotiahnuť k lepšej použiteľnosti. Nebudem sa zaoberať tým čo je na prvý pohľad jasné z podmienok služby, ale skôr tým čo zistíte až keď si účet založíte.
Notifikácie
SMS notifikácia napríklad v Tatrabanke je pre štandardný účet zadarmo a funguje dobre. Nestáva sa, že by SMSka neprišla alebo že by prišla po viac ako pár sekundách od zaúčtovania operácie. U mBanky je táto služba spoplatnená a 1 SMS vás vyjde od 5 až po 10 centov, v závislosti od toho či máte aktivovaný mesačný paušál alebo nie. Ak však máte v mobile Internet, mohla by postačiť aj e-mail notifikácia. Problém s ňou je však že ju dostanete až na ďalší deň ráno medzi 9.30-10. V prípade potreby si teda nestihnete zablokovať kartu ani sa nedozviete súčasný zostatok.
Internetbanking
Internetbanking je vizuálne pekný aj napriek tomu, že nie je vo flashi. S troškou preháňania možno tvrdiť, že IB ladený v svetlých farbách určite vyrobí lepší pocit ako čierno-tmavomorý IB Tatrabanky. Je v ňom možné mať adresár známych, platby rozdelené do kategórií. Jediné, čo som nepochopil je prečo nezobrazuje okrem dátumu aj čas zúčtovania transakcie.
Informácie o počte výberov z bankomatov zadarmo
Štandardne je zadarmo 1 výber mesačne z akéhokoľvek bankomatu. Viac výberov dostanete, ak máte na účte platby v definovanom objeme. Ďalšia výčitka k mBanke sú neprehľadné a mylné (viacerí užívatelia okrem mňa to tvrdia) správy o tom, koľko výberov máte zadarmo, ktoré chodia do Internetbankingu.
Absencia platobnej brány
Je možné, že budete mať problém s platením na Internete na niektorých stránkach, pretože MBanka nemá nástroj typu TatraPay, SporoPay, atď. Na väčšine stránok by sa malo dať platiť aj priamo kartou, ale nie je vylúčené že sa s týmto problémom nestretnete.
To je zatiaľ všetko, tento krátky blog mal ilustrovať skúsenosti po cca polročnom využívaní mKonta. Pokiaľ ma ešte niečo napadne, je možné že napíšem aj ďalší postreh. Napriek drobným nevýhodám si myslím že je produkt zaujímavý pre mladého, nenáročného používateľa ktorý si gro svojich vecí vybaví cez Internet a nemá problém platiť často kartou.
PS: zaujímavý článok o nevýhodách mKonta napísal Tibor Pospíšil, môže sa hodiť pri vašom rozhodovaní