reklama

Niekoľko výčitok k mKontu

Po skončení študentského obdobia nastáva ten krásny moment, keď môžete začať platiť banke plnú cenu za účet. Absolvent je ešte vo viacerých prípadoch nezamestnaný a má málo peňazí na účte. Stačia mu základné bankové operácie a ide mu o to aby bol účet zadarmo a o nič iné sa nemusel starať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V mojom prípade som do 26 rokov platil Tatrabanke 0,11 EUR/mesiac. Po novom platiť banke niekoľko EUR mi príde zbytočné. Samozrejme, služby u bezplatných účtov bývajú horšie, ale pre človeka ktorý nepotrebuje chodiť na pobočku a chce výlučne elektronické služby by na trhu mohlo niečo existovať. A zabil ma argument pracovníčky Tatrabanky na pobočke, keď som namietal že sa mi nechce myslieť na x vecí, aby som mal zadarmo účet. Povedala "Aj v živote musíte myslieť na veľa vecí.". Mne sa teda nechce na tieto veci myslieť a chcem účet zadarmo, bez podmienok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo veľkých bankách mám asi tieto možnosti na bezplatný účet:

Zuno banka - treba zaplatiť mesačne aspoň 120 EUR kartou
Slovenská sporiteľna - zostatok aspoň 10 000 EUR
ČSOB - nedá sa vpísať do 1 riadku ​
Unicredit - obrat aspoň 400 EUR
VÚB - príliš komplikované, doplňte v diskusii

Takže v podstate nepoužiteľné. Ak mi raz nepríde na účet výplata, tak zaplatím. A mať na účte zostatok 10 000 mladému človeku nehrozí. Ostávala teda Fio, pobočka českej Fio banky a mBanka. Pred pár mesiacmi ešte mala Fio poplatky za platbu kartou, ktoré už medzičasom zrušila a tak vtedy môj výber padol na mBank. Fio banka však doteraz má minimálny zostatok na účte. (tu si môžete spočítať poplatky - dnes sa platí už len za 2. a ďalší výber z bankomatu) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

mKonto si môžete založiť tak že prídete do mKiosku vo väčších mestách, zriadenie trvá asi 20 minút a neprišlo mi ako zbytočne prebyrokratizované. Úroveň byrokracie bola zhruba na takej úrovni ako som očakával. Budem preto ďalej hodnotiť tento produkt a najmä to, čo sa mi na ňom nepáči a čo by bolo potrebné dotiahnuť k lepšej použiteľnosti. Nebudem sa zaoberať tým čo je na prvý pohľad jasné z podmienok služby, ale skôr tým čo zistíte až keď si účet založíte.

Notifikácie

SMS notifikácia napríklad v Tatrabanke je pre štandardný účet zadarmo a funguje dobre. Nestáva sa, že by SMSka neprišla alebo že by prišla po viac ako pár sekundách od zaúčtovania operácie. U mBanky je táto služba spoplatnená a 1 SMS vás vyjde od 5 až po 10 centov, v závislosti od toho či máte aktivovaný mesačný paušál alebo nie. Ak však máte v mobile Internet, mohla by postačiť aj e-mail notifikácia. Problém s ňou je však že ju dostanete až na ďalší deň ráno medzi 9.30-10. V prípade potreby si teda nestihnete zablokovať kartu ani sa nedozviete súčasný zostatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Internetbanking

Internetbanking je vizuálne pekný aj napriek tomu, že nie je vo flashi. S troškou preháňania možno tvrdiť, že IB ladený v svetlých farbách určite vyrobí lepší pocit ako čierno-tmavomorý IB Tatrabanky. Je v ňom možné mať adresár známych, platby rozdelené do kategórií. Jediné, čo som nepochopil je prečo nezobrazuje okrem dátumu aj čas zúčtovania transakcie. 

Informácie o počte výberov z bankomatov zadarmo

Štandardne je zadarmo 1 výber mesačne z akéhokoľvek bankomatu. Viac výberov dostanete, ak máte na účte platby v definovanom objeme. Ďalšia výčitka k mBanke sú neprehľadné a mylné (viacerí užívatelia okrem mňa to tvrdia) správy o tom, koľko výberov máte zadarmo, ktoré chodia do Internetbankingu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Absencia platobnej brány

Je možné, že budete mať problém s platením na Internete na niektorých stránkach, pretože MBanka nemá nástroj typu TatraPay, SporoPay, atď. Na väčšine stránok by sa malo dať platiť aj priamo kartou, ale nie je vylúčené že sa s týmto problémom nestretnete.

To je zatiaľ všetko, tento krátky blog mal ilustrovať skúsenosti po cca polročnom využívaní mKonta. Pokiaľ ma ešte niečo napadne, je možné že napíšem aj ďalší postreh. Napriek drobným nevýhodám si myslím že je produkt zaujímavý pre mladého, nenáročného používateľa ktorý si gro svojich vecí vybaví cez Internet a nemá problém platiť často kartou.

PS: zaujímavý článok o nevýhodách mKonta napísal Tibor Pospíšil, môže sa hodiť pri vašom rozhodovaní

Lukáš Jankovič

Lukáš Jankovič

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

www.vizzy.sk Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu