Mne ako človeku absolútne nepraktickému dalo dosť práce kým som sa začal konečne ako-tak vyznať v ich cestách a cestičkách. Ešte aj dnes mám niekedy problém identifikovať ktorá sa kam ponáhľa a tak sa niekedy nechtiac odveziem aj tam kde nechcem... Ale prekvapenia patria k životu a tak je často pre mňa prekvapením aj cesta MHD. Nuž čo sa dá robiť. Miesto narodenia a vrodené (ne)kompetencie si človek nevyberá. Aby som v tom mal jasno nielen ja, ale aj vy, prípadne ostatní záujemcovia o rýchlokurz bratislavskej električkológie, poďme si zopakovať niektoré vychytené linky:
PS: Prepáčte prosím čisto subjektívne prívlastky bratislavských električiek, ktoré vám pravdepodobne nič nepovedia...
Jednotka je šikovná, lebo ide úplne šikovne rovno na Kamenné námestie, takže nie je treba chodiť pešo, keď si chcem odskočiť len do potravín. A navyše stojí pri Poluse, to je tiež jej veľký benefit. Jej ďalšia výhoda je aj to, že dokáže človeka dostať z Matfyzu či Prifuku na svetlo božie. (čo je, a nehovorte že nie, celkom slušný výkon) Len pre poriadok treba dodať že Jednotka chodí z Dúbravky cez tunel na Zlaté Piesky a zasa späť.
Dvojka je nepoznaná. Hlavná železničná stanica a Zlaté piesky sú totiž pre mňa destinácie, kam sa presúvam nie veľmi často. A navyše nikdy nie z jednej na druhú. Z toho vyplýva, že si ani poriadne nepamätám kedy som naposledy cestoval Dvojkou. Asi by som mal na túto tému podniknúť nejaký tématický zájazd.
Štvorka je sexy. Ak má byť nejaká električka sexy, tak to rozhodne musí byť Štvorka. Má všetko, čo aj Jednotka, ale s bonusom navyše. Chodí pod Nový most.
Päťka je kozmopolitná. Nie, že by mala niečo spoločné s kozmom, ale vyberá si vychytené lokácie. Začína síce opäť v Dúbravke, ale po zdolaní tunela sa najskôr zastaví na Obchodnej, kedysi najvychytenejšej shoppingovej ulici v meste. A najsympatickejšie na nej je, že sa na rozdiel od Deviatky nevrhne neuvážene do rozostavaného Ružinova, ale pokračuje do sympatickej, takmer vidieckej mestskej časti známej dobrým vínom – Rače.
Šestka nie je. Ťažko povedať prečo, ale asi je to tak lepšie.
Dvanástka je nerozhodná. Najprv sa dotrmáca na Šafárikovo námestie a vzápätí si to zas rozmyslí a trieli spať tam, odkiaľ prišla – teda do Dúbravky. Z toho vyplýva, že ak ste práve v Dúbravke a máte hodinu voľného času, je Dvanástka ideálna voľba.
Trinástka je lenivá. Je to najkratšia električková linka v hlavnom meste a je na to aj patrične hrdá. Kompletná cesta z Hlavnej stanice na námestie Ľudovíta Štúra jej trvá len 14 minút a to z nej nerobí ideálnu kandidátku na schrupnutie si v prostriedku MHD. Ak by ste to však predsa len vyskúšali tak odporúčam radšej zostať hore, čaká vás krátka „projížďka“ centrom Bratislavy. Z dôveryhodných zdrojov sa mi podarilo zistiť že má táto linka v dohľadnom čase nahradiť takzvané turistické vláčiky. Prirodzene, až po rekonštrukcii Hlavnej stanice.
Tak, to by bolo všetko. Dúfam, že som aspoň niekomu pomohol. Ak v tom máte ešte väčší bodrel ako predtým tak nezúfajte, sadnite sa a len tak si vychutnávajte jazdu v bratislavskej električke.