reklama

Žeň objevů 2006

Neviem, či som sa už pochválil, ale tento semester študujem na matfyze. Naozaj neviem ani či je to dobrá značka, ale keď to niekomu hovorím tak sa na mňa pozerajú približne ako na nesvojprávneho. Ale nie o tom som chcel, chcel som o Vianociach. Áno, aj my na matfyze máme vianočné tradície.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
RNDr. Jiří Grygar, CSc.
RNDr. Jiří Grygar, CSc. (zdroj: Zdroj:wikipedia.cz)

Okrem pečenia medovníkov v tvare goniometrických funkcií a hľadania algoritmu na čo najefektívnejšie zdobenie vianočného stromčeka je jednou takou, predsa len o niečo vydarenejšou prednáška známeho českého astrofyzika a popularizátora vedy RNDr. Jiřího Grygara, CSc. Ak by vám meno náhodou nič nehovorilo, ide o presne toho Jiřího Grygara, ktorí sa preslávil najmä v dnes už kultových sériách, akými boli napríklad Okná vesmíru dokorán alebo Vesmírne laboratórium. Dnes už to nie je ten Jiří Grygar ako vtedy na obrazovke, aj keď o vesmíre a všetkých jeho tajomstvách rozpráva ešte stále rovnako zanietene ako pred rokmi. Vráťme sa však k tohtoročnej prednáške, ktorá má každý rok totožný názov, mení sa len číslica letopočtu a obsah, pochopiteľne. Názov tohtoročnej prednášky teda znel Žeň objevů 2006 alebo po slovensky Žatva objavov 2006.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sofistikovaný názov v skutočnosti znamená čosi ako súhrn, žatva objavov v astronómii za daný rok. Vlastne nemôžeme povedať že by šlo len o jednu prednášku, v skutočnosti je za vecou takmer celoročná námaha v pozornom sledovaní diania v dnešnej astronómii a kozmológii a následné vyhodnotenie toho, čo bolo v danom roku dôležité a čo nie. Práve z tohto dôvodu máme ku koncu roka 2007 Žeň objevů 2006 a tak ďalej.

Nič to však nemení na tom, že hoci som mal v ten týždeň 4 existenčné písomky, na Grygara som jednoducho po prvýkrát ísť musel. A stálo to za to. Hoci mnohému som nie úplne chápal, ale keď som videl tie babičky s vnúčikmi, dobre situovaných manažérov a ostatných, ktorý si urobili dve - tri hodinky času v utorok podvečer, ešte viac som sa utvrdil prečo som aj ja mal tri týždne pocit že rozumiem fyzike. Ale to už je úplne iný príbeh...

Lukáš Jankovič

Lukáš Jankovič

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

www.vizzy.sk Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu